Friday, December 31, 2010

good bye 2010..




skrg jam pkul 5.21ptg...
Pejam celik, pejam celik, tak sedar pun dah masuk ari terakhir 2010
.. 2011 tak lama lagi akan berkunjung tiba. 
Tahun baru, azam baru! Harapnya azam kita tahun 2010 sudah tercapai…

aq nak story skit lah..
kisah idop aq thn 2010..
thn 2010 nie bnyk ajar aq erti idop..
dan bnyk bg aq pengajaran..
 Terima kasih 2010 kerana memberi daku memori yg bleh dikatakan sempurna dari 2009. Wlaupun kehilangan insan penting dalam hidup ini, insan yg sentiasa memberi dorongan dan sokongan akan tetapi, pertemuan dan perpisahan adalah lumrah kehidupan. Sepuluh jari dihulur mengharapkan pengampunan dari insan-insan yang pernah terguris hatinya akan kesalahan dan kesilapan yang telah aq lakukan. Aq hanya insan kecil dibumi Tuhan.

So, selamat tinggal tahun 2010. Selamat datang tahun 2011.
Moga tahun baru nie membawa lebih banyak memori-memori indah...
Mmbawa lebih bnyk k'jayaan dan kebahagian..
Mari sama-sama kita bina hidup baru dengan semangat dan azam yang baru.



~SeLaMaT TaHuN BaRu~

~End~

p/s: apa azam tahun baru aku?biarlah aku aje yg tahu..klau korg nak tau gak
                      5 rggt!!!hahaha..

Thursday, December 30, 2010

bosan..bosan...bosan!!!



perghhh...bosan lah der...xtau nak wat ape..duk umah mmg bosan kn..
on9 pun xde ape2..jiwa nie tetap dilanda ke bosanan...
adussss!!!!!! bosan gle...nak tido pun x bleh..
coz dah bnyk tido ptg tdi..call mmber2 ajak kuar pun sume ade hal..
gua dah start lg BOSAN!! aq xtau nak tulis ape lg...yg aq tau aq bosan..aq bosan..haha.


                                                                                                             ♫
                                                                             ~eNd~   


                                                                                                              ♫


                                                                   

hari nie aktiviti aq tido....


nie lah hobi aq...
asal dpt rehat jer..
aq akan abis kn ngn waktu tido...
hehehehe....
dlu aq x mcm nie...
tpi skrg HNtah..npelah aq mcm nie???
mungkin aq tido lmbat kot..
hehe..
xpun aq bz sgt smpai lpe nak tido...
korg jgn lah ikot budaya tido aq nie...
sbb nie bleh wat korg jdi mlas...
tpi aq rajin lah..haha..


                                                                                                                          
                                                                                 ♫
                                                                             ~eNd~   


                                                                                   ♫
                                                                                                                          




                                                                                                                    

Tuesday, December 28, 2010

meeting..

ari nie aq ade business meeting..
pgi2 lg dah kene bgun awal..
wlaupun keadaan yg agak ngtok...
tpi aq steady jer...hehehe
smpai jer opis..
aq terus cri tmpat duduk...
bos pun cerita ar target utk thn dpan..
yg aq plak terangguk2...
mklumlah layan lagu black eyed peas..hahaha..
xde lah..sbnar ny aq dah 2 ari xdpt tdo...
sbuk sgt keje sampai x dpat nak rehat....
ape2 pun mmg best ar meeting tdi..
xde lah bosan sgt...
kepada bos sya minx maaf sgt2 x dpt tumpu perhatian...
lain kli klau ade meeting lg..
sya x wat lgi...hehehe







♬ 

nak rehat jap~ ZzZzz
                                                                                                              

                                                                                                                                          

Sunday, December 26, 2010

ble lah mslah akan selesai....

urm...
mkin ari mkin bnyk msalah..
ble lah sume msalah akan selesai...
aq dah cbe keluar dri mslah...
tpi mslah tu ttap dtg....
aduh png kple!!!


"Kita bermasalah!"

"Betul, kita bermasalah."

"Ya, memang kita ada masalah."

Berapa ramai dalam kalangan manusia yang tidak sedar bahawa dia sebenarnya mendepani masalah setiap hari. Masing-masing dalam kehidupan ini, mempunyai potensi untuk berdepan dengan segala masalah kerana dunia ini tiada jaminan. Malah hidup seorang Mukmin itu akan sentiasa diuji mengikut tahap imannya. Lebih tinggi imannya kepada Allah, maka lebih hebatlah ujian yang akan menimpanya.

Usah pesimis dan berpandangan negatif jika ada orang yang meminta kita untuk berubah. Jika sikap negatif kepada saranan dan permintaan untuk kita berubah itu terus melingkar di minda, dan tidak cuba untuk menghapuskannya, maka kita akan terus menjadi jumud dan orang yang sama pada setiap hari. Kita tidak akan maju dan sentiasa tenggelam dengan pandangan sendiri yang dirasakan baik dan sesuai. Maka, orang-orang yang ingin melihat kita berubah, dengan memberi saranan atau teguran akan mula menjauhi, sehingga akhirnya kita hanya akan dikelilingi oleh orang-orang yang suka mengampu, memuji dan menjulang kita setinggi-tingginya. Inilah orang-orang yang berkepentingan, yang hanya bersahabat dengan kita kerana sesuatu, dan apabila hilang sesuatu itu daripada kita, maka mereka semua akan bertempiaran lari, dan tinggallah kita seorang diri.

Ya, kita mesti sedar bahawa kita ada masalah, dan bersedialah untuk didorong supaya berubah.


~eNd~

baru lpas blek b'cuti dri pOrt DickSon...

mmg pnt ari nie...
smpai x larat nak wat keje...
mklumlah bru blek dri b'cuti d'katakan..hehe..
sbnrny dah lme aq x b'cuti ngn family..
ble dpat b'cuti ngn family rpe2ny best...
seronok gle lah...
tu kata2 yg dpat aq luahkn
sory lah aq x dpt nak story bnyk2 sgt..
letih sgt lah....
ape2 pun korg tgk jela pic nie...







     insyallah..klau pnjang umo..
kte g b'cuti lg erk....


~eNd~



naik genting der....

 aq nak story skit...
pengalaman aq naik genting...
ok mcm nie cite ny...
kteorg x t'pk pun nak naik genting pda mula2ny..
oleh kerana persetujuan dri kay,muhsin and akim....
akhirny naik jgk...
wlaupun keadaan nak naik tu agak bhye..
tpi kteorg redah jer..hahaha...
mklumlah duit tgh bnyk..
bkn bleh pk ape2 pun...
hehehe...
smpai jer kat ats...
kteorg b'gmbr..


nie kay...
mmg best lpk ngn dia...
 kdang2 tu skit ati jgk ngn dia...
hahaha....

gmbr nie plak acah2 kat LAS VEGAS...
pdahal kat genting jer...haha.
.
dlm kul 5pg..kteorg pun trun bwah...
utk pulang ker rumah...
dlm perjalanan nak blek...
tibe2 akim break kaw2...
smpai aq t'jge..ingt langgar lembu...
rpe2ny elak bangla t'baring kat jln......
kteorg pun turun dri kete tgk ape yg b'laku...
tgk2 accident antara basikal ngn lori roti...
agak teruk jgk ar..smpai bangla tu x bleh bgunlah jgk...
kteorg ape lg..kuar kn lah ilmu JPA3....
 (lokasi jalan hala ke aman perdana)
aq layan bangla tu..supaya jgn tido...
akim-plak jage jalan...
muhsin-plak jdi reporter...
yg si kay plak..erm..tggu brg tggl lah tu...
hahahaha...

        


                                                         ~ape2 pun mmg best kuar ngn korg...~
~eNd~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...