Saturday, July 2, 2011

kenapa mesti ada sikap pentingkan diri sendiri??


ah lama tak update blog . . maklum lah sibuk dengan study sampai tak ada masa nak update2 . . aku nak story sikit lah pasal orang suka pentingkan diri sendiri nie . . baru2 nie aku ada sukan dekat kolej . . memang enjoy lah . . tiba2 ada budak pengsan . . aku pun jadi kelam kabut lah . . kene drive hantar budak pengsan dekat klinik . . . yang aku benggang gila bila penganjur program lepas tangan bila adanya budak pengsan . . padahal dia dah buat game sukan pelik . . pastu boleh lepas tangan macam tu . . very the macam haram . . sakit jer hati  aku nie . .  .  

kenapa erk ada manusia tu suka pentingkan diri?
dia tak mahu susah dan kerjasama, kalau nak berkerjasama pun kerana nak melepaskan tengkuk sendiri jerk.


kalau kita terlalu mementingkan diri, nanti akan ada orang membenci kita. pada pandangan aku, kita tak perlu la nak mementingkan diri sangat. bukan ada faedahnya pun, orang sekeliling kita juga akan membantu kita apabila kesusahan melanda dalam hidup kita, kita tak kan boleh hidup bersendirian punye, hidup kita ini saling memerlukan dan berkaitan antara satu sama lain.

ok lah malas aku nak cerita panjang2.. nnt melalut plak nak disampaikn . .hehe . . peace yo!!
 

0 comments:

Post a Comment

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...