Tuesday, January 18, 2011

Fesyen Rambut 2011


FESYEN rambut merupakan satu trend yang sudah berkembang sejak ribuan tahun dahulu. Memang tidak dinafikan dalam fesyen mahkota kepala, ia biasanya dijuarai oleh kaum wanita. Bagaimanapun, dalam arus kemodenan hari ini nampaknya sang jejaka juga sudah semakin sensitif dengan fesyen rambut.
Sama ada stail rambut digayakan mengikut aliran muzik yang diminati atau mahu tampil kemas kerana membawa gelaran lelaki metroseksual, apa yang pasti fesyen rambut lelaki semakin meluas.
Di sekeliling anda hari ini, anda boleh melihat ada lelaki yang tampil dengan stail rambut cacak (spike), afro, dreadlock, rebonding, mohawk malah di Malaysia semakin ramai jejaka memilih menggayakan rambut ala selebriti jejaka Jepun dan Korea.

menurut pakar atau pemerhati fesyen dikatakan gaya rambut bagi kaum adam terbahagi kepada dua iaitu

a) gaya rambut " school boy "
b) gaya rambut ala ala rocker




style yang ialah gaya " the slick back " ataupun gaya rambut sikat kebelakang .



ini ialah fringe cut ala ala pelakon korean punye hairstyle


gaya yang kemas dan sempoi je . siapa yang lambat bangun nak pergi kuliah atau kerja boleh la try gaya ni.hahaha






ini pula ialah gaya yang di panggil " wet fringe " jika anda perasan gaya rambut ini lebih kurang macam di atas la beza nya ia kelihatan tidak teratur di bahagian depan rambut. ala ala kusut masai sket tapi susunan rambutnya kelihatan teratur 



p/s: kalau anda analisis dari gaya gaya ini kan, lebih kurang je dengan gaya 2010. cuma kelebihan disini ialah kepelbagaian. itu je aku sukakan fesyen dan apa yang aku perhatikan dari tahun 2005 gaya lama atau macam retro vintage kembali mewarnai dunia fesyen cuma disuntik gaya yang baru bersesuaian dengan zaman moden 
  



0 comments:

Post a Comment

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...